Genieten - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Anne-lys

19 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

De eerste dagen van het jaar ben ik rustig begonnen, genieten van de mooie tuinen in Queenstown en al het andere wat deze stad te bieden heeft.
Op 3 januari ga ik met Lieneke, Olievier en Jantsje de mountain hill beklimmen. Het zal een hike van 3,5 uur zijn. Deze tijd wordt al snel verdubbeld maar wat is het prachtig aan de top. Het had de nacht net gesneeuwd, we waren omringd met bergen met volop sneeuw. We raken wat verdwaald en zijn dan ook blij dat hitchhiken hier in Nieuw-Zeeland best makkelijk gaat. Het is weer een prachtige dag.

De dag erna ga ik Funyakken. We beginnen met een jetboattour op de rivier van Queenstown. Na 2 uurtsjes hebben we een heerlijke lunch waarna we de funyak in gaan. Dit zijn opblaasbare kano's. Door de vele regen en sneeuw is de rivier onvoorspelbaar geworden, maar dat maakt het wel erg leuk. We komen door de mooiste landschappen van Queenstown.

Na nog een dag in Queenstown te zijngeweest is het na 8 dagen tijd om door te reizen. Ik ga met de bus richting het zuiden. Wat een prachtige natuur is hier zeg. We rijden met de bus door een tunnel waarna de fjorden en watervallen beginnen. Bij Milford Sound doen we een booscruise, schitterend om de natuur vanaf het water te bekijken en er doorheen te varen. We overnachten in Gunn's Camp.

De dag erna rijden we via Te Anau naar Intervargill. In de middag gaan we naar Bleu Wharf, het zuidelijkste punt van het land, een leuk oud vissersdorpje waar de boot naar Stuart Island vertrekt. Ik ga hier niet heen.

8 januari gaan we naar Waipapa Point, een heel mooi strand met zeeleeuwen. Echt uitwaaiweer, een harde wind met het zonnetje erbij. Na de driedaagde trip naar het zuiden van het land ben ik weer voor 1 nacht terug in Queenstown.

De volgende dag begint mijn avontuur in Omarama, hier ga ik voor 5 dagen wooffen bij een backpackers acoomodatie. Een weduwnaar heeft een huis laten bouwen waar backpackers kunnen verblijfen, hij woont er zelf ook. Erg interessant om er te zijn, ik ontmoet hier weer andere mensen dan in hostels. Het is net of we met een grote familie wonen. Voor 2 uurtjes werk per dag (huishouden) kan ik hier gratis verblijven en gebruik maken van de verse groenten en aardappelen die hij in de tuin verbouwt. Omarama is ook een mooie omgeving. Ik ben er aan het wooffen met 2 duitsers, met hun maak ik verschillende uitstapjes naar bijv. Twizel, een lake en de Cly cliffs. De accomodatie behoort bij de Buscott station, een grote boerderij die gerund wordt door de zoon en 11 werknemers. 7.000 schapen, een paar duizend melkkoeien en een paar duizend droge koeien, iets wat ik natuurlijk wel interessant vindt. Op een dag neemt Tony (de eigenaar van de accomodatie) me mee naar de boerderij. Ze zijn aan het melken, dit wordt gedaan met een caroussel tussen de achterpoten waarbij plaats is voor 60 koeien. Ik krijg een rondleiding (per auto) en maak kennis met het boerenleven in Nieuw-Zeeland.

Op maandag 14 januari ga ik verder naar Mount Cook, dat bekend staat om de hoogste berg. Ik verblijf hier 3 nachten, samen met een ander meisje. In de dagen dat ik hier ben doe ik vele wandelingen, o.a. naar het begin van de berg. We treffen het met het weer en genieten van de vele grote bergen waardoor we zijn omringd.

Na vier dagen op naar Lake Tekapo, een erg leuk klein dorpje aan een schitterend lake, ook alweer omringd door bergen. De eerste dag regent het, we zoeken de hot pools op om hier een paar uren te verblijven. Ik ben hier samen met 3 duiters en gister hebben we de Mount John beklommen. Eerst lopend langs het lake waarna we de berg op moeten. Een hele klim maar ow wat een uitzichten. We treffen het, schitterend weer met een vers laagje sneeuw aan de top. Op de top van de klim zit een cafe waar we heerlijk in de zon zitten met een 360 graden vergezicht van bergen, wat is het hier toch mooi.

Vandaag ben ik lekker aan het bijkomen van de zware wandeling, zit ik veel aan het lake voordat ik morgen weer verder ga naar Rangitata.

Jullie lezen het, het is hier prachtig. De tijd gaat snel, ik neem het er nog even van.

Liefs Anne-lys

  • 19 Januari 2013 - 03:38

    Anne-lys Herder:

    Ik wil jullie graag foto's laten zien maar helaas lukt dat niet op alle computers, zo ook niet op deze. Maar geloof me, de foto's laten niet altijd zien hoe mooi het in het echt is.

  • 19 Januari 2013 - 09:33

    Maaike:

    Ha, Anne-lys, fijn om weer wat te lezen op je blog. Je doet nog steeds hele leuke dingen en de natuur is nog steeds verbazingwekkend mooi. Blijf er van genieten, want voor je het weet zit je weer in het vlakke Nederland en is je uitzicht het voetbalveld. Al zien wij er ook wel weer naar uit, dat je er weer bent, hoor!
    Liefs uit Wijnjewoude.

  • 19 Januari 2013 - 12:09

    Hillie:

    Hallo Anne-lys .weer heerlijk om je verhalen te lezen je maakt veel mee .Geniet er van maar dat doe je zeker .Hier is het erg koud en in Noordwijk ligt een dik pak sneeuw [Friesland niks ,dus zal ze een zakje vol sturen ]Geniet nog van je verdere reis en hoop snel weer wat te lezen ,liefs uit Noordwijk Hillie

  • 22 Januari 2013 - 21:36

    Hieke:

    Heej Anne-Lyse, mooie reisverhalen hoor! Geniet nog goed van de laatste weken! Kaikoura is nog een leuk plaatsje om te bezoeken, dit ligt 2 uren rijden boven Christchurch. Veel plezier nog, liefs Hieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-lys

Een 5 maandse reis door Australië en Nieuw Zeeland

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 19929

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 10 Februari 2013

Welkom op mijn blog

Landen bezocht: