Happy New Year! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Anne-lys

01 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Terwijl wij de kater al weer uit hebben geslapen is het nieuwe jaar voor jullie net begonnen, vreemd idee hoor.

Tijdens mijn vorige verslag was ik in het nationaal park van Whakahoro. Terwijl ik niet voor de 7 uur durende wandeling had gekozen heb ik aan het eind van de dag nog wel een wandeling naar de watervallen gemaakt. De dag erna ging de reis naar Wellington, het totale zuiden van het noordereiland waarvandaan de boot naar het zuiden wordt gepakt. De zon schijnt, tijd voor het strand.

De volgende dag gaat de boot naar het zuiden al vroeg. Ik raak onder de indruk van de mooie natuur die het zuidereiland bied. Deze dag bestaat vooral uit reizen en we zijn dan ook blij dat we ' s avonds in het Abel Tasman National Park aankomen. Een heel mooi natuurgebied, rust, ruimte en vrijheid. De bus blijft hier twee nachten, ik besluit hier langer te verblijven. Een mooie plek om te relaxen, wandelen en mijn bruine kleurtje uit Australie die toch al wat aan het verdwijnen is bij te werken. De eerste dag ga ik op de zeilboot het Abel Tasman meer op. De dagen erna neem ik vooral de benenwagen. Ik ontmoet hier een man uit Heerenveen die jaarlijks actief is bij de Willedei en de muziek doet, hoe toevallig!

Dan is het kerst. De bus pikt me in de ochtend op bij het nationaal park en de reis gaat naar Bleckball. Een oud mijn-stadje in de middle of nowhere met 200 inwoners. We zoeken de kerk, maar deze is zelfs niet open. ' S avonds hebben we met zijn allen een kerstmaal maar het echte kerstgevoel is er niet.

De volgende ochtend krijgen we een rondleiding door het dorpje waarna we om 12.00 uur vertrekken naar Franz Josef. Daar aankomend maak ik nog een wandeling met als uitkijkpunt de gletsjer. De volgende dag vergezel ik andere nederlanders met een wandeling naar het begin van de gletsjer. Na deze lange loop vermaak ik me de rest van de dag bij het hostel. Mijn planning was om hier te gaan skydiven, helaas was het hier te bewolkt voor.

Dan op naar Wanaka waar ik dan echt ga springen vanuit het vliegtuig. Een geweldige ervaring! Foto's hiervan zijn te zien op mijn facebookpagina en komen later hier nog wel. Het geeft de echte adrenaline kick en ben blij dat ik het heb gedaan. Tijd voor angst is er niet, het gaat allemaal zo snel. Gelukkig heb ik de video en foto's nog.

De volgende stop is Queenstown, het moet de stad van Nieuw-Zeeland zijn. Hier komen we 29 december en zie ik mijn maten van de vorige bus weer! We praten bij en hebben het gezellig met elkaar. Dan is het oudjaarsdag. Geen oliebollen of karbitschieten, nee, een gewone dag. Ik ga samen met 2 andere meisjes de mountain beklimmen. Aan de top hebben we een schitterend uitzicht over de stad en de mooie bergen. Dan wordt het tijd om ons klaar te maken voor het oud en nieuw feest. Samen met Jantsje, Ricardo, Olivier, Dave, Lieneke, Kristina en Lara maken we er een groot feest van in een van de vele pubs. Dat ik oud&nieuw vier in de zomer valt toch tegen, het is koud en het regent; net alsof ik in Nederland bent. Om 12.00 uur is er vuurwerk vanaf het lake, dit kunnen we vanaf het balkon van de pub zien. Het feest gaat nog een paar uurtjes door, ook weer een ervaring rijker door de jaarwisseling in een ander land te vieren.

Liefs Anne-lys

  • 01 Januari 2013 - 03:00

    Fokke En Maaike:

    De eerste reactie in het nieuwe jaar vanuit Wijnjewoude: 1 januari 2013 03.00 uur: Een Hele mooie voortzetting in het nieuwe jaar gewenst van heit en mem! Jouw verhaal lezen we morgen wel even wat beter. Eerst even slapen.

  • 01 Januari 2013 - 11:49

    Hendrika:

    Happy new year!!!

  • 01 Januari 2013 - 12:49

    Hillie :

    Hallo Anne-lys,van uit Berkel&rodenrijs de alle beste wensen voor het nieuwe jaar van iedereen hier .
    We zijn weer wakker vannacht vuurwerk gezien boven Rotterdam geweldig ondanks de regen .
    Wens je heel veel plezier en lees thuis je verslag wel goed
    We gaan nu aan de oliebollen en dan maar wandelen ,tot horens ,liefs Hillie

  • 01 Januari 2013 - 13:45

    Rinskje:

    hier ook een natte verwaaide jaarwisseling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-lys

Een 5 maandse reis door Australië en Nieuw Zeeland

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 19930

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 10 Februari 2013

Welkom op mijn blog

Landen bezocht: