De oostkust - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu De oostkust - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu

De oostkust

Blijf op de hoogte en volg Anne-lys

05 December 2012 | Australië, Gold Coast

Na twee weken in Pambula te zijn geweest is het tijd om afscheid te nemen. Ik kan met Cassy, Ebeny en Robert meerijden, zij gaan ook weer naar hun huis in Brisbane en de Goldcoast. Ze zetten me in Wollongong op de trein waar ik een ticket koop naar Broadmeadow in Newcastle. Hier heb ik afgesproken met Denis en Maralyn, een stel die Petra en ik eerder tijdens onze reis hebben ontmoet. Ze hebben me toen aangeboden dat ik in Newcastle kon verblijven, nou hier ben ik dan.

Ik verblijf hier 4 dagen. In deze dagen krijg ik alles te zien wat Newcastle te bieden heeft, zie ik het grootste lake van Australie, zwemmen we in de zee, bezoeken we een nationaal park met veel wildlife en maken we veel wandelingen. Newcastle is een grote town met mooie stranden. Het is heerlijk weer tijdens mijn verblijf dus vermaken we ons wel.

Denis en Maralyn hebben vrienden in Port Mequirie die een holiday park (Jorden's holidey centre) runnen. Dit park zit aan een groot lake waar veel watersporten beoefend worden. Denis heeft geregeld dat ik bij Mark en Marie in huis kan en vorige week woensdag hebben ze me hier gebracht. Ik denk elke keer dat mijn verblijfplaats niet overtroffen kan worden maar elke keer val ik weer in de verbazing. Mark en Marie zijn aardige mensen en ik voel me hier dan ook gelijk thuis. Het is een leuk holiday park waar veel mensen even komen ' aanwippen', veel aanspraak dus . Marie neemt me de middag mee naar het strand om te laten zien hoe mooi het hier is. De volgende morgen leer ik peddleboarding. Peddelen staand op een surfplank. Ik had verwacht dat het moeilijker zou zijn. Ik val wel een paar keer in het water maar dat hoort erbij. Tijdens het peddelen maak ik kennis met Debby en Genevee. Debby is een vriendin van Marie en Genevee is rond mijn leeftijd. Het blijkt dat haar vrienden uit Sydney het weekend overkomen en ze nodigt me uit om hierbij aanwezig te zijn, dat wil ik wel. De rest van de dag doe ik vele wandelingen en hebben we 's avonds een bbq met Debby, haar man Ken en Genevee.

De dag erna begint weer met een peddle, gaan Genevee en ik zeilen en ontdek ik het lake vanuit een kayak. Ik heb de mogelijkheid om alles te doen wanneer ik maar wil. Zaterdag maak ik kennis met Genevee haar vriendinnen en we gaan kanoen, zwemmen en gaan er met de boot van Ken op uit. 'S middags doen we leuke wandelingen terwijl we 's avonds een diner hebben bij Genevee haar ouders. De volgende dag doen we weer allerlei wateractiviteiten en gaan we als afsluiter 1 voor 1 op de donut achter de snelle boot aan. Een geweldige ervaring. Ken bestuurt de boot en maakt er een belevenis van en probeert ons zo snel mogelijk van de donut af te krijgen. Dan komt er een einde aan een zeer geslaagd weekend met een groep meiden waarvan het lijkt alsof ik ze al veel langer kende.

Na maandagochtend weer te zijn gestart met wateractiviteiten wordt ik opgepikt door Genevee om de mountain te beklimmen. 2,4 km steil omhoog. Een zware klim, maar het is de moeite waard, een prachtig uitzicht.

Dinsdag is het de vrije dag van Mark en Marie en wordt de trailer met snorkelspul, peddles en surfatributten achter de auto gezet en gaan we er met z'n drieen op uit. Eerst naar Hed Headers. Mark en ik gaan snorkelen, helaas is het water niet helder en zien we niets. Dit houdt dus al snel op. We rijden door naar South West Rocks, weer een prachtig gebied aan de oceaan. De peddleboards worden in het water gebracht waarna Marie en ik gaan peddelen. Ik kom er al snel achter dat de oceaan wel wat anders is dan de lake. De golven zorgen ervoor dat ik vaak val maar het is wel veel leuker om te doen dan in de lake. Na een dag hier te zijn geweest gaan we nog naar het lighthouse en beginnen we aan de terugreis. Weer een geslaagde dag.

Als verassing kreeg ik gisteravond te horen dat een gemaakte foto van mij tijdens het peddelen gebruikt wordt voor de nieuwe flyer die nu bij de drukker ligt. Helaas is het ook tijd om deze plek te verlaten. Om half twee vanochtend begon voor mij een 9 uur durende busreis naar de Goldcoast. Ebany, ontmoet in Pambula, woont hier en ik verblijf dan ook bij haar. Ze is nog aan het werk maar gelukkig kon ik mijn bagage alvast bij haar brengen zodat ik rustig de goldcoast kan verkennen tot zij klaar is met werken. Het is al een lange dag vandaag,

De laatste week in Australie is ingegaan, de tijd vliegt.

Liefs Anne-lys

  • 05 December 2012 - 07:02

    Maaike :

    Op de vroege ochtend weer nieuws uit Australië, prachtig! Wat een prachtig land moet het zijn, dat je je nog steeds blijft verbazen en het steeds nog mooier kan. Al die sportieve activiteiten: precies wat voor jou. De laatste week in Australië en dan naar Nieuw Zeeland. Blijf genieten maar neem ook je rust ( dat zegt een mem).

  • 05 December 2012 - 09:38

    Hillie:

    Onder het genot van een bakje koffie weer genoten van je verslag .Je maakt wat mee heerlijk al die sportieve activiteiten wat zal je conditie top zijn geniet nog in australie en tot de volgende keer .
    Hartelijke groet uit het koude Noordwijk [ga denk ik vanavond toch maar mee naar spanje is warmer ]
    Groetjes Hillie

  • 05 December 2012 - 12:29

    Ytsje Wilstra:

    Anne-lys wat belibbesto wer in soad en dan ek noch mei minsken dytst net kinst knap fan dy datso dat dochst. En do wiest al wer ûnderweis mar dan wol hiel betiid. Harstikke moai en no silst nei Nei Seelân.Wer allegearre nije yndrukken opdwaan hartstikke moai ik woe dat ik noch sa jong wie dan gie ik mei dy mei op reis. Op it sûdereilân wennet in freondinne fan my Wopkje Veenstra. Mar se moat op har bernsbern passe en dy wenje yn Hastings want har skoandochter leit yn it sikehûs yn Auckland. Dy skoandochter is earnstig siik wurden neidat se in dochter krigen hat se hat in virus oprûn helaas en leit al mear as 6 wike yn it sikehûs. En dat duorret noch in hiele tiid. Kinst âld en nij dêr fiere dus. Wopkje wennet der mei har man Gerke al 29 jier, in pear jier lyn wie se hjir noch. Miskien kinst noch wolris nei Gerke en Wopje gean asto nei it súdereilân giest. mar ik mail dy noch wol want neffens my krigest dy ek wol. No Anne-lys noch in hiele soad wille tawinske en ik hoopje datst ek wer leuke minsken tsjin komst yn Nei Seelân. Ik haw de atas derby en wit no wêr asto bist.

    Oant mails en leafs fan Ytsje út Bakkefean

  • 05 December 2012 - 19:28

    Rinskje:

    kan me voorstellen dat de tijd vliegt wens je heel veel plezier voor de komende tijd je gaat nu al bijna naar nw zeeland??

  • 14 December 2012 - 10:14

    Gelske:

    Klinkt weer super allemaal! Een goeie reis naar Nieuw Zeeland!

  • 16 December 2012 - 08:12

    Minze Vries:

    Hoi, Ik ben al een tijd op zoek naar het mailadres of ander adres van Gerke en Wopkje.
    We werken in 1970 samen op Nieuw Toutenburg in Noordbergum. Ik woonde toen in Jistrum en ben later verhuisd naar Beilen voor mijn B-opleiding. Door allerlei omstandigheden, meest van mijn kant, hebben Gerke en ik ons contact verbroken. De laatste tijd ben ik toch wel weer op zoek om contact te krijgen en zoek regelmatig op Google om iets van hen te vernemen. Ik zag je verslag waarin beiden voorkwamen.
    Gerke was destijds bevriend met Bouke..?? Het waren toendertijd pioniers.
    Ik ben zo nu en dan es bij Gerke en Wopkje geweest, ook toen ze beide zoontjes hadden geadopteerd.
    Kinderen uit Indonesie die nu ws al grote mannen zijn.
    Iki hoop dat je me kunt helpen aan hun adres.
    Minze

  • 16 December 2012 - 08:14

    Minze Vries:

    Ik kijk vanzelf niet steeds op je blog maar kun je mij ook mailen?
    Minze.vries@worldonline.nl of
    mvries@redcross.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-lys

Een 5 maandse reis door Australië en Nieuw Zeeland

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 19945

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 10 Februari 2013

Welkom op mijn blog

Landen bezocht: