Great Ocean Road - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Anne-lys

05 Oktober 2012 | Australië, Philip Island

Hallo,

We zijn alweer een week verder en wat gaat de tijd snel. We zijn blij met onze camper die ons overal heen brengt.

De vorige keer waren we in Philip Island, een leuk eiland.We hebben het koala centrum bezocht en de chocolade fabriek waar we zelf chocolade konden maken, hele dorpen van chocolade gemaakt waren en waar er spelletjes met chocolade gespeeld konden worden. Het regende die dag, net alsof we in Nederland waren. We wilden de middag naar Churchill Island om een boerderij te bezoeken maar de activiteiten waren allemaal buiten. I.v.m. het slechte weer hebben we een zwembad opgezocht. Heerlijk even het water in. Hier wijsde iemand ons op het plaatsje Inverloch, waar die avond een feest zou zijn. Dat wilden we wel, het was tenslotte weekend. Daar aankomend bleek er niet veel te zijn. We hebben zelf maar een pub opgezocht en wat mensen ontmoet.

De zaterdag zijn we vroeg van bed gegaan om de reis voort te zetten naar Yanathan. Hier wonen Wybren en Monica met hun gezin. Wybren is een neef van mijn moeder en heb ik een aantal jaren geleden ook bezocht in Canada. Het was leuk om te zien hoe ze nu hier boeren. Ze vonden het leuk dat we er waren. Hier zijn we twee dagen gebleven en hebben geholpen op de boerderij; melken, kalveren voeren, kalfjes die in het land waren geboren verhuizen en al het andere werk. Erg leuk om de overal weer eens aan te hebben. Er moesten monsters worden genomen, dus extra hulp was ook wel welkom. Het is erg nat in Yanathan, te nat bijna om te boeren. Maar ze houden de moed er in. We vinden het jammer dat we maandag weer verdergaan, maar de reis gaat door.

Wybren heeft ons een route gegeven die naar de plaats rijdt waar zij begonnen zijn met boeren, leuk om te zien hoe het daar is. Onderweg zien we prachtige landschappen en we rijden langs de kust van Cape Paterson naar Inverloch, dit wordt ook wel de kleine great ocean road genoemd, prachtig. We rijden verder naar Melbourne, het wordt steeds drukker op de weg. We naderen de stad en gaan op zoek naar Jesse Schrage. Zijn moeder heb ik ontmoet op mijn werk bij de benzinepomp. Na een bezoekje gaan we de stad bekijken en drinken savonds een drankje bij Jesse. Wij vinden Melbourne veel te druk dus na een nacht hadden we het wel weer bekeken. We gaan verder naar Ballarat, weer via een prachtige route. Hier wordt ons Souverign Hill aangeraden, een oud stadje die laat zien hoe Ballarat in 1850 was; een school, een pub, bakkerij, hoefsmid, alles wat er in de stad was. Heel leuk. Er is vroeger veel goud gevonden, dit konden wij ook proberen. We blijven een paar uur, lopen nog een ronde door het goud museum dat niet veel aan in en gaan op zoek naar een slaapplaats.

De volgende dag zoeken we het meer op waar de olympische spelen plaatsvonden, wandelen we door diverse tuinen en gaan weer terug naar Souverign Hill. Hier vindt een parade plaats en met de kaartjes van die dag ervoor konden we er vandaag weer heen.

Dan op naar Geelong, de start van de Great Ocean Road. Onderweg nemen we een afslag die we niet moeten hebben maar het levert ons de mooiste natuur op. We nemen dus de toerische route en stoppen net als echte touristen bij alle bezienswaardigheden om foto's te nemen. Geelong heeft een prachtige kust maar wij zoeken het wat rustiger op om hier ook weer stiekum te kunnen verblijven voor een nacht.

Gelijk nadat we de volgende dag opstaan rijden we naar de Great Ocean Road. Wat een geweldige kust! Een weg van 280 km lang rijdt langs de kust door diverse plaatsjes. Het is heerlijk weer dus kunnen het strand ook opzoeken. We doen er twee dagen over. Onderweg willen we een vrije camping opzoeken en komen weer op een onverharde weg in het bos, dit wilden we liever niet weer. Gelukkig ging dit beter dan de vorige. We hebben veel foto's gemaakt maar het is bijna niet vast te leggen, zo indrukwekkend is de natuur. We zien veel, praten wat met mensen en genieten.

Nu zijn we in Wannabool waar we een kaasmuseum hebben bezocht, konden hier ook kaas proeven. Het staat ook bekend om de melkvee van Australie. Voor morgen ochtend hebben we een paardrijtocht geboekt. Het zal wel een andere ervaring zijn zo over de stranden in Australie.

De tijd vliegt, en we hebben het erg naar ons zin en hebben nu maken de leukste dingen mee.

Liefs Petra en Anne-lys

• 05 Oktober 2012 - 12:26

Hieke:

Heej!! Wat leuk dat jullie in Ballarat zijn geweest, dat vond ik een van de hoogtepunten van de reis! Dan zijn jullie nu zeker ook bijna aangekomen op het punt waar Mc Cleods Daughters is opgenomen?? Vergeet niet om een nacht in Cooper Pedy te blijven, dat dorpje komen jullie tegen als jullie naar Alice Springs rijden. Erg leuk om de verhalen te lezen!!! HAVE FUN! Dikke tut

• 05 Oktober 2012 - 16:08

Gelske:

Oh wat klinkt dat allemaal weer leuk! Ben superbenieuwd hoe het paardrijden daar gaat ;)

Groetjes Gelske

• 06 Oktober 2012 - 17:37

Anna Heslinga:

Hey Anne-lys

Wat leuk om jullie verhalen te lezen zeg! Heel interessant.
    Kunnen jullie iedere keer weer een plekje vinden op een camping?
    Want dat lijkt mij toch wel het fijnst/veiligst?

Zo kunnen Freerk en ik ook een beetje oriënteren op jouw verhalen!

Heel veel plezier nog.

Groetjes Anna

• 07 Oktober 2012 - 15:36

Anita K.:

Hoi Anne-Lys,

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! Wat maken jullie wat mee, prachtige ervaringen! Geniet maar lekker. Kijk uit naar je volgende verhaal.

Groetjes Anita

• 07 Oktober 2012 - 15:36

Anita K.:

Hoi Anne-Lys,

Groetjes Anita

• 08 Oktober 2012 - 11:57

Hillie:

Hallo Meiden ,weer genoten van jullie reisverslag .Jullie gaan zeker wel een boek uitgeven van de reisverhalen??wordt een hit Geniet van de verdere reis en wacht op het volgende verhaal
    Vriendelijke groet uit Noordwijk Hillie