Laatste week samen - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu Laatste week samen - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu

Laatste week samen

Blijf op de hoogte en volg Anne-lys

09 November 2012 | Australië, Darwin

Goodday mates,

Terwijl Petra de reis naar huis is begonnen is het voor mij de laatste dag in Darwin. We hebben hier heel wat vrienden gemaakt en het voelt net of we er een familie bij hebben.

Toen we de nacht van vorige week vrijdag op zaterdag tegenover het vliegveld onze camper hadden geparkeerd gingen we zaterdag verder naar Nightcliff beach. Een klein strandje met mooie rotsen. We zijn hier amper 5 minuten en maken kennis met David, inwoner van de buurt Nightcliff. Hij nodigt ons uit voor een bbq die avond. Het is een drukkende, benauwde dag en we zoeken verkoeling in het nabijgelegen zwembad. ' S avonds gaan we naar David zijn huis. Terwijl we hier komen zit de chicken en varken al aan het spit en ontmoeten we vrienden van hem. We nemen er een biertje bij en zitten heerlijk in de schaduw. Er komen steeds meer mensen bij en het wordt een gezellige boel. Terwijl het vlees begint te garen wisselen we de verhalen met elkaar uit. Na het eten gaan we naar Tracey haar huis, zij heeft een zwembad en we willen allemaal wel wat verkoeling. En zo hebben we een poolparty! Het laatste weekend dat Petra en ik samen zijn kan niet beter.

Nadat we de volgende ochtend een uitgebreid ontbijt met zijn allen hebben met bacon en eggs op de bbq gaan Petra en ik richting East Point Reserve, alweer een mooi park aan het water. Hier lopen we, zien de sunset en hebben een picknick. Die avond gaan we terug naar David en zijn flatgenoot Lou. Zij is een soort moeder voor David en voelt als onze grandma.

Dan is het tijd voor de laatste dag in de camper. Het is warm, geen wind maar wij willen ook de laatste nacht volbrengen. Slapen wil niet, we hebben het gevoel geen lucht te krijgen. Dan maar naar binnen waar we op de grond en de bank slapen.

Maandag is het zover, de dag dat we ons ' huisje' in moeten leveren. We ruimen alles op, schiften de boel en maken ons laatste ritje naar de city. Wat een apart gevoel. Nadat we hem hebben ingeleverd zijn we onze vrijheid kwijt. Wij houden niet van het openbaar vervoer dus huren we maar fietsen. We fietsen langs het strand terug naar Nightcliff. Onderweg krijgen we verschillende smsjes of we ook voor dinner komen, hoe ideaal. We gaan voor de bbq bij David. Na het eten worden we naar Tracey haar huis gebracht waar we de resterende nachten verblijven. Een huis met een zwembad, hoe luxe kan het zijn.

De volgende dag gaan we op de fiets naar het grote shopping centre. Terwijl we hier zijn komen we allemaal bekenden tegen. We voelen ons al erg thuis in Darwin en waarderen alles wat we van iedereen krijgen aangeboden. Rond etenstijd gaan we met Tracey naar de club waar we samen met Lou en David wat eten en gezelligheid hebben.

We zijn in de veronderstelling dat Petra en ik nog twee dagen samen hebben maar dit blijkt niet het geval te zijn. Petra vertrekt woensdagnacht al in plaats van donderdagnacht. Dit is even een shock voor ons en we doen dan ook niet veel meer. Als dinner worden we uitgenodigd voor een picknick samen met David en Lou aan het strand. Dan is het tijd voor het afscheid. Terwijl Petra vertrekt is er een tropische storm gaande, echt het weer om afscheid te nemen.

Het voelde vreemd toen ze weg was, na twee maanden de mooiste belevenissen hebben gedeeld ben ik nu alleen. Gelukkig heb ik nieuwe plannen en heb ik morgenvroeg een vlucht naar Canberra. Hier wordt ik opgepikt door Sem, hem hebben we in de eerste week van onze reis ontmoet en ook leuke dingen mee gedaan. Vanaf zijn woonplaats, 2 a 3 uur rijdens vanaf Canberra ga ik al reizend omhoog naar Brisbane.

Liefs Petra en Anne-lys

  • 09 November 2012 - 09:48

    Maaike:

    Wat een lieve mensen hebben jullie om jullie heen! Dat ga je alleen ook best redden. Het afscheid van Petra is vast wel even slikken geweest, maar je hebt al weer nieuwe plannen. Wij kijken uit naar Petra en haar verhalen en natuurlijk de foto's. Hou ons op de hoogte van je bezigheden! Blijf ervan genieten!
    Groetjes van het thuisfront.

  • 09 November 2012 - 10:52

    Hieke:

    Wat zijn de Australische mensen gastvriendelijk! Jullie hebben een mooie tijd gehad! Anne-Lys, blijf jij nu nog een maand in Australië? Ontzettend veel plezier! Je zult nu wel in hostels verblijven, daar ontmoet je ook de leukste mensen! Geniet ervan! Liefs Hieke

  • 09 November 2012 - 19:22

    Rinskje:

    hoop dat je nog met heel veel plezier door mag gan met deze reis ook al zal het best wel even wennen zijn zo alleen

  • 09 November 2012 - 19:34

    Hendrika:

    He Anne Lys!

    Wat vliegt de tijd, nu 'alleen' verder, maar dat zal vast heel bijzonder zijn! Wat fijn dat je al veel bekenden hebt daar en dat je wordt opgehaald van het vliegveld. Zet hem op!

    Liefs Hen.

  • 10 November 2012 - 11:38

    Petra:

    Heey mate! Erg leuk om dit te lezen. Hoe ist? Ik zit nu naast een dame achter de balie op airport Taiwan. We hebben het heel gezellig. Ze wou keer in nederland komen. Morgen tagd ze me op facebook.Ik kan niet op hotmail dus zomaar even. Ik heb vandaag een daytour gedaan in Taipay. Wat een drukke stad zeg. Heb gelukkig nog wat fotos kunnen maken van deze dag. Nou meis heeeeel veelplezier de komdende tijd. Ik kon gratis douchen op airport kreeg shampoo/ mocht fitnisse en de daytour in the city was gratis. Hoe snel kan je dag gaan. Terwijl ik 11 moet wachten is de tijd al bijna weer om. Ik heb gister nog nieuwe uggs gekocht :D! Of wist je dat al? Ik weet niet meer wat ik je gestuurd heb. Maar het eten is hier zo goedkoop olderaast. Ik had 10 dollar en ging dat omwisselen voor taipase dollars. Het wil maar niet opraken zo goedkoop is alles!! Zie morgen je mail wel. Dikke tuut en doe voorzichtig hea!!!Ik denk aan je mate!!xx

  • 10 November 2012 - 11:44

    Petra:

    haha ben ik nog een keer. Mijn verhaal is niet helemaal goed opgebouwd, ik word steeds afgeleid hier door de dame naast me. Wil vanalles weten enzo.Ik wou nog even iets zeggen. Superbedankt voor iedereen die met ons meereisde. Echt leuk om de reacties te lezen. Ik hoop veilig thuis te komen. Anne-lys en ik hebben erg veel ondernomen samen en dat ga ik echt eerst wel missen. Stiekem een beetje jaloers dat anne-lys langer blijft maar ik heb ook erg zin om thuisfront te gaan kroepen. Liefs van Petra

  • 11 November 2012 - 21:31

    Hillie:

    Nu verder zonder je maatje maar lees hoeveel vrinden je al heb gemaakt zal je niet vervelen
    Geniet van alles en ben weer benieuwd naar je verhalen anne-lys geniet ervan
    Veel liefs uit Noordwijk Hillie .

  • 12 November 2012 - 11:14

    Griet Jongsma:

    hoi anne-lys.

    hier een berichtje uit frieschepalen. petra is veilig thuisgekomen. ze had veel te vertellen.
    wij blijven je volgen.

  • 12 November 2012 - 11:19

    Griet Jongsma:

    hoi anne-lys,

    hier een berichtje uit frieschepalen. petra is veilig thuisgekomen en had veel te vertellen.
    nog heel veel plezier de komende tijd en doe voorzichtig.
    nu petra thuis is blijven wij je wel volgen.
    hr gr van willem en griet

  • 13 November 2012 - 22:22

    Marie Anne:

    Het klinkt echt allemaal zo super allemaal!! Lijkt me wel raar om nu ineens alleen te zijn. Heel veel plezier verder en ben benieuwd naar de komende verhalen!!

  • 21 November 2012 - 17:10

    Gelske:

    Ohoh, ik liep achter met lezen ;). Zal wel even raar zijn nu alleen. Maar zo te lezen komt dat helemaal goed! Hoe ga je nu verder reizen? OV? Hou ons op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-lys

Een 5 maandse reis door Australië en Nieuw Zeeland

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 19944

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 10 Februari 2013

Welkom op mijn blog

Landen bezocht: