De eerste indrukken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Anne-lys

13 September 2012 | Australië, Sydney

En dan is het eindelijk zover, 11 september. Vroeg naar schiphol om de vlucht naar Australiie te nemen. Na ruim een uur vertraging te hebben op Schiphol stijgen we dan eindelijk op naar onze eerste tussenstop, Bangkok. De vlucht gaat voorspoedig en is dan ook vrij snel om. Na twee uren te hebben gewacht vliegen we door naar Taipee. Aangekomen in Taipee hebben we beschikking tot een dagkamer in een super de luxe hotel. We kunnen ons even opfrissen en slapen waarna we starten aan het laatste gedeelte van onze reis met eindbestemming Sydney. Gelukkig kunnen we beide goed slapen in het vliegtuig zodat de jatleg reuze meevalt.

We hebben ons verwonderd over de Chinese cultuur. Alles is superschoon, je zou van de grond kunnen eten. Maar wat zijn ze gestresst, alles is in de puntjes geregeld maar als iets anders gaat dan merk je dat ook. Ze zijn wel erg behulpzaam. Tijdens de vlucht richting Down Under zijn de eerste contactgegevens al uitgewisseld. We kwamen al snel een groep nederlanders tegen maar ook personen uit Australie waar we contacten mee hebben gehad.

Aangekomen in Sydney wachten we op een shuttle bus die ons naar ons hostel brengt. Deze bleek tussen de middag gesloten te zijn dus zijn we naar de helpdesk van Backpackers gegaan. Hier hebben we plannen gemaakt voor de komende maanden. We blijven nog drie dagen in Sydney, maandag begint ons grote avontuur door met een camper Australie te gaan ontdekken. We hebben tot 9 november de tijd om de afstand Sydney - Darwin af te leggen, een hele belevenis maar we hebben er reuze zin in. Zo hebben we de mogelijkheid om zowel de toerisme als het binnenland van Australie te ontdekken.

Het weer is vandaag niet zoals gehoopt, net alsof we in Nederland zitten; regen en kou. Maar ze beloven ons dat dit morgen weer verandert. Het is nu bijna half zeven ' s avonds en al donker. We gaan zo eerst maar eens een hapje eten en nog wat dingetjes regelen en dan morgen opnieuw Sydney verkennen.

We vinden de vele reacties die we krijgen erg leuk en zullen snel weer iets plaatsen.

Liefs,

Petra en Anne-lys

• 13 September 2012 - 10:48

Marieke:

Halloo Lieve Annelys en Petra!!

Heeel fijn om te horen dat de reis zo goed is verlopen! En hoee gaaf dat jullie met een camper het land door gaan! Vergeet niet veel foto's te maken he! Want ik wil alles tot in de details kunnen zien, haha!
    Ik hoop dat jullie daar een hele fijne tijd hebben en krijgen! De eerste berichten klinken in ieder geval al heeel goed!
    Heeel veel plezier daar! En geniet met volle teugen! Voor je het weet is het voorbij!
    Hele dikke knuffel en dikke kus!

• 13 September 2012 - 12:03

Maaike:

Wat goed om zoveel nieuws van jullie te horen. Vanmorgen al een berichtje dat jullie er waren, voor ons eindelijk, maar volgens jullie is het snel gegaan. En al veel plannen voor de komende dagen. Nu nog het korte- broeken- weer waar je op rekende, dan is het helemaal. goed. Tot snel weer op je blog.

• 13 September 2012 - 21:25

Hieke:

Goed om te horen dat jullie zijn aangekomen! Super om met een camper door Australië te reizen! Idd veel foto's maken!! Geniet en pas goed op elkaar! Tut Hieke

• 13 September 2012 - 21:56

Hillie:

Hallo meiden ,fijn te lezen dat jullie veilig zijn aan gekomen .wel een hele reis zo te lezen maar dat hebben jullie er wel voor over .nu even lekker uitrusten en dan op reis .ben benieuwd naar de volgende verhalen .
    geniet ervan en veel foto''s maken want ben benieuwd hoe het daar uit ziet .
    Meiden tot de volgende keer ,hartelijke groet uit koude Noordwijk HILLIE

• 14 September 2012 - 11:52

Rinskje Prins:

fijn dat jullie een goede reis hebben gehad geniet volop en natuurlijk heel veel fotos maken zodat we
    een indruk kunnen krijgen van wat jullie allemaal zien en beleven
    groetjes vanuit een herfstig donkerbroek

• 14 September 2012 - 19:02

Hendrika:

Hoi meiden!

Wat hebben jullie al snel een berichtje geschreven, dus hetzelfde weer als hier. Balen, maar bij jullie komt het mooie weer er aan! Geniet van jullie camper avontuur! En van de rest! Veel plezier!

Goetjes!

• 16 September 2012 - 19:22

Trientsje:

Hoi Anne-lys en Petra,

Leuk om jullie te volgen.
    Lekker open voor nieuwe indrukken en contacten.
    Groetjes, Trientsje

• 17 September 2012 - 10:56

Debbie:

Hoi Annelys was even nieuwsgierig of je goed bent aangekomen in Down Under. Een hele onderneming maar je hebt groot gelijk zo'n kans krijg je maar eens in je leven. Hopelijk kunnen jullie een mooie reis met de camper tegemoet zien. Ik twijfel er niet aan. Hopelijk heb je snel wat foto's.
    Geniet er van en we blijven je volgen. groetjes Debbie Herder

• 17 September 2012 - 15:07

Gelske:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! We wachten op jullie mooie verhalen. Groetjes!

• 18 September 2012 - 21:17

Nynke:

Hallo

Zo dus het grote avontuur is begonnen. Heeeel veel plezier

• 19 September 2012 - 14:44

Sietske:

Hoy Annelies en Petra uiteraard,leuk om je verhaal te lezen ik ga je natuurlijk" haar" scherp in de gaten houden he (:
    Liefs van deze kant,

Sietske