Met de camper door Australie - Reisverslag uit Narooma, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu Met de camper door Australie - Reisverslag uit Narooma, Australië van Anne-lys Herder - WaarBenJij.nu

Met de camper door Australie

Blijf op de hoogte en volg Anne-lys

19 September 2012 | Australië, Narooma

Hoi,

We zijn alweer even onderweg, inclusief de reis een week. En het bevalt heel goed. Inmiddels hebben we de camper en genieten we van de verschillende landschappen in Australie. Mensen zijn erg aardig, je hoeft maar even vragend te kijken en men vraagt of ze ons kunnen helpen, maar alles is wel heel erg duur.

De dag nadat we aangekomen zijn hebben we een wandeling naar het opera house en de harbour bridge gemaakt. Om hier te komen hebben we een mooie wandeling door Sydney gemaakt. Nadat we het opera house goed hebben bekeken en de nodige toeristen foto's hebben gemaakt zijn we met de boot naar Mandy Beach gegaan. Dit is een eiland dat bij Sydney hoort, een leuk stadje. Veel gelopen en aan het strand gezeten. Toen we aan het eind van de dag weer in Sydney aankwamen was het al donker en was de brug en het opera house mooi verlicht. We hebben nog wat aan de haven van Sydney gehangen en zijn terug gegaan naar het hostell.

Na een nacht te hebben geslapen hebben we de Bleu Mountains bezocht. Deze waren geweldig. We zijn vroeg weg gegaan met de trein. Dat Australie erg groot is bleek wel; even met de trein naar de Bleu Mountains die ook bij Sydney horen is ruim 2 uren met de trein. Maar gelukkig kwamen we onderweg in contact met een hollander en raakten we aan de praat met een inwoner van Australie. Dit maakte de reis alweer wat minder lang. We kwamen met de trein bij een leuk dorpje waar we door heen moesten lopen om bij de bergen te komen. Ook tijdens deze wandeling raakten we aan de praat, dit keer met japanners. Toen we de mouantains in het oog kregen was het net een schilderij, zo mooi. We konden allemaal wandelingen eromheen doen en hebben dit dan ook gedaan. Er waren ook watervallen te bezoeken. Daarna hebben we de andere kant om gelopen richting de drie gezusters, drie bergen in de Bleu Mountains. Een hele steile beklimming, van de ruim 900 treden hebben we ongeveer de helft gedaan. Een lange maar leuke dag.

We zijn een dag langer in het hostel in Sydney gebleven omdat we op maandag de camper konden halen. Terwijl Petra lekker heeft uitgerust heb ik (Anne-lys) Sydney te voet verkend. Leuke parken ontdekt en mooie fonteinen. 'S middags zijn we weer richting de haven gegaan. Nu liepen we langs de haven en kwamen van de andere kant bij de brug en opera house. Ook een mooi gezicht, ook omdat het donker werd en alles werd verlicht.

Konden we maandag eindelijk de camper halen. Vroeg op weg, we konden er om 10 uur zijn. Er waren veel backpackers die graag een camper wilden en voordat alles goed geregeld was was het half 4 voordat we reden. Het is een schakelauto, hier mag ik niet in rijden, Petra rijdt dus alles. Het was eerst wennen maar het ging al snel goed. Het linksrijden en de verkeersregels wennen. We weten eigenlijk nu al niet beter. Aangeraden is om niet in het donker te reiden i.v.m. de kangeroes die op ons lichten aankomen, dit doen we dan ook niet. Waar we die avond zijn beland weten we nog steeds niet helemaal, we hebben de camper geparkeerd tussen de bomen bij een sportcentrum. De volgende dag weer vroeg weg richten JJervis Bay. Een route door het binnenland van Australie gereden waardoor we ook de boerderijen zagen. Nadat we dachten het goede bord te hebben gezien rijden we een onverharde weg in. We kunnen niet vinden wat we zoeken dus vragen aan een vrouw. Nodigt ze ons uit voor koffie, dit slaan we natuurlijk niet af. Zitten we ineens bij een australische vrouw aan de koffie. Erg leuk gepraat. We gaan verder en hebben de camper geparkeerd op een vrije staanplaats voor kampers aan het strand. Hier hebben we geslapen. Voor het eerst ons eigen kliekje gemaakt. Vanochtend was het ook erg leuk wakker worden met de zee op de achtergrond.

Nu zitten we in Narooma, hier willen we wel even blijven. Foto's komen nog. Omdat we nog niet op een camping hebben gestaan zijn onze accu's leeg. Voor nu hebben we een campingplaats geboekt, zodat we alles even kunnen opladen en weer verder kunnen.

Tot later!

• 19 September 2012 - 07:50

Marie Anne :

Dat klinkt super zeg!! Met n camper door Australië, nu ben ik toch wel n beetje jaloers... Heel veel plezier!!

• 19 September 2012 - 09:30

Gerbrich:

Leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Klinkt goed! Lekker genieten!

• 19 September 2012 - 12:33

Hinke Van Der Steege:

Hoi Anne-Lys,

Wat een avontuur sis!
    Ik sil de site yn de gaten hoare foar meer berichtjes.

Folle plezier en lekker geniete!

• 19 September 2012 - 13:37

Foekje Veldhuis:

Hoi Anne Lys, wat een avontuur ben je aan het beleven, geweldig!
    Ook leuk om het zo te kunnen volgen zal ik zeker blijven doen.
    Wens jullie een super mooie tijd toe, geniet ervan!!!!!!
    Lieve groeten van Foekje

• 20 September 2012 - 10:07

Hillie:

Hallo meiden .Met vel plezier gelezen ,wat jullie allemaal beleven en zorg dat je niet in de buidel terecht komt .wat zullen jullie kuitspieren sterk worden van al dat klimmen en lopen .
    Ben benieuwd naar het volgende verslag ,je maakt zo ook een reis al zit je in Nederland .
    Geniet van de trip en tot de volgende keer ,hartelijke groet uit noordwijk ,Hillie

• 22 September 2012 - 21:25

Hieke:

Leuk om jullie belevenissen te volgen! Rijden jullie via de kust naar Melbourne? Geniet van de reis en ik kijk uit naar het volgende verslag.. Liefs Hieke

• 22 September 2012 - 21:25

Hieke:

• 23 September 2012 - 15:24

Gooitzen En Tineke:

Hoi Annelys en Petra.
    Vanochtend waren jouw ouders bij ons op visite, Annelys. Natuurlijk hebben we het ook over jullie reis gehad. Wat zullen jullie veel zien en meemaken in Australië. Geniet van jullie reis, pas goed op elkaar en we zullen jullie reisverslagen blijven lezen. Heel veel plezier en groeten van ons uit Frieschepalen.

• 26 September 2012 - 17:46

Hendrika:

Wauw, dat klinkt heel erg mooi allemaal, geniet ervan!

Liefs Hendrika